La Fundació Montseny ha col·laborat econòmicament amb el manteniment de les activitats ordinàries i amb beques a l’Escola Esportiva Brafa, que des de 1954 contribueix a difondre a la societat i principalment entre la joventut els valors de l'esport. Brafa entén que l’activitat esportiva ha d’ajudar a desenvolupar tant les qualitats físiques com les humanes dels joves esportistes. Per això atenen de manera individualitzada cada un dels alumnes. La formació cristiana que s´ofereix a Brafa està encomanada a la Prelatura de l’Opus Dei.

A Brafa es desenvolupa una tasca social i educativa amb un impacte real a la seva àrea d'influència. L'escola està ubicada entre els barris de Roquetes, Guineueta, Verdum i Canyelles, a Nou Barris, el districte de Barcelona amb la renda familiar més baixa i que ha patit especialment els efectes de la pandèmia. Aquest curs Brafa ha concedit 76.300€ a beques i ha atès famílies enviades per Càritas i per diferents associacions que atenen persones amb necessitats. Compten amb el Programa Spes per a persones a l'atur i organitzen partits de futbol a centres penitenciaris i altres activitats socials.

Per desenvolupar aquesta activitat i impulsar els projectes de la Fundació, moltes persones i institucions col·laboren econòmicament amb Brafa.